søndag 6. mai 2007

Ikke mitt problem!

Beklager at jeg ikke har skrevet innlegg på en stund, men livet som seksen åring er ofte ganske travelt. Nå burde jeg gjort naturfag lekser, men når noe irriterer meg så må jeg få det ut... Derfor kan vi tenke oss til denne historien:

En hel gjeng er ute å går i en mørk skog en lørdagskveld, og baktroppen ikke henger helt med og noen roper: "Hei, vent litt på oss da!" Ei jente som går med de fremste sier: "Vi kan jo stoppe å vente på de andre da." Og dermed stopper de fleste. Utenom EN PERSON, vi kaller denne personen Lise. Lise sier: "OMG, hvorfor skal JEG vente på dem? :S Det er ikke mitt problem at de er treige!" Så går Lise videre. Jenta og noen folk ventet på de andre, men Lise og få personer fortsatte alene. Ingen ante hvor de skulle.

Hva feiler det folk som tenker slik? Jeg blir så forbanna! Lurer nesten på hvordan det er å BARE tenke på seg selv. Kanskje det ikke var Lises problem at noen ikke kom seg så raskt gjennom en mørk skog slik som hun, men et problem har hun i hvert fall! Det skulle ikke vært lov å ikke bry seg, synes jeg. Tenk hvis alle kun hadde tenkt på seg selv? Det hadde ikke vært noe vennskap eller kjærlighet i verden, men mye kaos... Jeg kan nesten bare si: Skjerp deg! Dersom du forsetter slik mister du alle vennene du har, dersom det er noen..?

Dagens personlige melding: (L) Shaun the Sheep :D

Link til Shaun the Sheep @ You Tube

2 kommentarer:

  1. D e bra Angela :) Du e så herlige så bryr deg om alle :)

    SvarSlett
  2. Ja, det er viktig å bry seg. Nokre gonger kan ein bry seg for mykje då...

    SvarSlett

Got something to say? Say it now or forever hold your peace.