søndag 1. mars 2009

Vi stod i bakken og ronket

WARNING: Dette innlegget er VELDIG langt og preget av intern London humor. Enjoy!

Torsdag 26. februar 2009

Selv om jeg har den største seng
a i forhold til antall personer som bruker den, er den begravd under tights, sko, Cola, kunstbok, veske, Red Bull and so on... Vi har med andre ord shoppet i dag. Hotellet vi bor på er St. Giles i Oxford, rett ved Oxford street. Late som vi er har vi tatt taxi først til Primark, deretter TopShop og så tilbake til hotellet. Min tidligere sjef Ingrid og jeg gikk rett tilbake på shopping da taxien slapp oss av ved hotellet. Ida følte seg dårlig og gikk og la seg. Vi shoppet ekstremt mye, og det føles godt!

Da vi ankom i går spiste vi middag og koste oss litt i baren før de fleste gikk å la seg. Tidligere i dag var vi hos Coca-Cola. De hadde foredrag for oss, og til tross for veldig mye informasjon og mange tall var det interessant. Etterpå ble vi guidet rundt på de forskjellige Pret A Manger-ene i området.

Turen har hittil vært ekstremt kanon! Akkuratt nå er Ingrid og jeg dritslitne, mens Ida som har sovet, maser om å gå ut. Høydepunktet for meg var på Coca-Cola. Jeg var i himmelen og trodde jeg skulle besvime av glede. Gratis hva du ønsket av Colaprodukter, så jeg smakte Fanta still juice drink og Glacéau Vitamin Water. Under foredraget la jeg spesielt godt merke til hvem som var Colas største konkurrenter. (Muhaha!!) Ingrid har gått berserk i sin skohimmel og har til nå kjøpt seg 7- 8 par sko. Ida elsket shoppingen og vi ha det rett og slett fantastisk!!

Fredag 27. februar 2009

Kvelden og natten i går gikk til konsumering av diverse alkohyler. Guttaboys kom i siget på ettermiddagen mens alle jentene shoppet. Vi satte i gang litt senere og drakk bl.a. Cosmopolitan og grantre. Kl. 02.02 var jeg tilsengs, men ble vekket av en dritafull Ida kl. 04 og Katarina ringte meg 6 ganger om natten.

I dag våknet jeg da noen sa: "God morgen, Angela.." Halvveis våken og halvveis i søvne prøvde jeg å forstå hvem som pratet til meg. Jeg tømte hjernen min for muligheter og konkluderte med at det var Katarina. Senere gikk det opp for meg at det var Ingrid som lå på gulvet midt i hotellrommet.

Siden ingen fant meg spiste jeg frokost alene før vi sjekket ut fra hotellet og fulgte en britisk Colamann. Vi så på diverse resaturanter i London før vi spiste lunsj på Gourmet Burger Kitchen. Vi var også på Leichester Sq. hvor vi prøvde og klarte å få alle seks Bon-jentene inni en telefonkiosk.

Etter lunsj måtte vi selvfølgelig shoppe mer. Siden jeg trodde jeg visste veien, men tok TOTALT feil endte vi opp med å snike oss inn på en "sushi-bar" hvor vi lånte toalettet før vi hoppet i en taxi til Primark. Jeg kjøpte en deilig, ny koffert med zebramønster på. En veldig kjapp tur til Apple store skaffet meg en mini DVI kabel, endelig! (Hvis den ikke funker på skolen nå, går jeg rett og slett og legger meg!)

Tilbake på hotellet satt Ingrid og jeg og pakket om i baren og folk vandret forbi og pratet om at det var slik å være turist. Kl. halv fem, engelsk tid, ble vi hentet av en buss og kjørt til Gatwick. På veien var det demonstasjoner mot dyreplageri. Vi ankom north på flyplassen mens flyet vårt gikk fra south. Elleve stressede bergensere og to stressede haugesundere bokstavelig talt løp til check in og gaten. Vi var sent ute. Ca. kl. 23, norsk tid, landet vi på Flesland hvor det var iskaldt i forhold til varme, deilige England. Jeg kom hjem med tom konto, fullt minnekort og klikka mobil, ergo: Vellykket tur!