lørdag 7. juni 2008

RIP

Bon Appétit Haraldsgatå sett fra sin beste side!


I går var jeg litt sint fordi jeg måtte jobbe mens de andre hadde avslutningsfest med Bon i Haraldsgaten. Jeg kom hjem fra nattevakt på kaien kl. 4 og sovnet umiddelbart. Kl. 10 om morgenen ble jeg bombadert med smser om at "Bon Appétiten min brant" osv. Først fikk jeg panikk og trodde det var jeg selv som hadde glemt å skru av noe på kaien. Jeg løp ned til Bon med en gang hvor jeg så brannmenn slukke huset som har vært mitt andre hjem i 7 måneder. Jeg gikk gråtende ned til Bon på kaien og pratet med mellomlederen Charlotte. Dette er så sykt trist! Føles som om noen har dødd! På Haugesunds Avis sin nettside står det at det ikke gjør så mye siden bygget skulle rives allikevel. WTF?! Tenk på alle som jobber der og minnene vi har! Tenk på at alt vi engang hadde er borte! Alle papirer, personalbøker, bilder og russekort (som hang på bakrommet <3).>

Huset har også en gammel del bak og oppe hvor jeg aldri har vært. Hadde et ønske om å se hvordan dette så ut før rivingen, men nå er det for sent. Hadde huset blitt revet som planlagt hadde det vært noe annet. Vi hadde vært forberedt og "pakket ut". Det hadde blitt revet på en pen og ordentlig måte, istedet for noe så brutalt og ekkelt som dette! Jeg er helt knust og skal snart på nattevakt på kaien igjen...

7 kommentarer:

  1. Aff, trist når sånnt skjer :( Jobba du på både den og den på kaien, altså?

    SvarSlett
  2. Sykt mye det har brent i denna byen i de sista.
    rip

    SvarSlett
  3. Jobba på begge to ja :)
    <3

    Jepp, de trur jo det e samme personen så går ront å tenne på ubebodde bygg..! :S

    SvarSlett
  4. Tenkte på deg med ein gong eg såg det. Eg kondolerer, or something. <3

    SvarSlett
  5. Åh. Så trist. :/

    SvarSlett
  6. aww, tenkte på deg når eg såg d. va redd du va på jobb.

    SvarSlett

Got something to say? Say it now or forever hold your peace.