mandag 26. mai 2008

London med Bon Appétit

Kort versjon av turen:

Dere husker sikkert da jeg kom hjem fra London forrige gang for akkuratt 1måned og 16 dager siden..? Da jeg var helt i hundre etter en super klassetur. Da jeg ringte min bestemor og fikk de dårlige nyhetene om min dødende "onkel" Tor. Denne gangen var det heldigvis annerledes! London var selvfølgelig topp, som den fantastiske byen det er! Jeg var ikke 8000 kr fattigere denne gangen, kun 3000. (Oups!) Jeg hadde kun 4 klesplagg kjøpt i London med meg hjem, resten var godteri!

Fortsettende (mye) lengre versjon:

Tove og jeg skulle reise fra Helganes ca. klokken 14. Flyet var 2,5 timer forsinket pga. streik i Frankrike. Fremme på Stansted tok vi tog videre til Liverpool Street. Dette skulle ta omtrent 45 minutter, men tok 1,5 timer. Hotelrommet vårt lå lengst inne i hjørnet på hotellet, som ellers var ganske fint. Mye bedre enn det vi hadde i Bayswater, men med mindre action.. xD
Alle ble gode venner and so on.. Jada.. 13 bonnere på tur i London slår aldri feil! 11 jenter og 2 menn. Jeg trodde flere skulle bli med, men tok feil.

Fredagen brukte vi på å sjekke ut fastfoodkjeder rundt omkring som; Pret a Manger, Eat og Subway ++. Deretter shoppet vi i Oxford, ofcourse.. :) Tove, Helene, Ardiana og jeg var 30 min forsinket da vi skulle spise middag på Friday's og alle var ganske sure på oss. (Onho!) Etterpå så vi We Will Rock You, som må være den beste musikalen i verden! Ikke reis til London uten å se den! Det var turens HØYDEPUNKT! :D De andre gikk ut mens Line og jeg flappet av med Cola, Red Bull, vann, is, sjokolade og annen mat på hotelrommet. Tove mistet de andre og kom hun også. Vi så Sex og Singelliv på Wallem.

Lørdagen var det atter en gang shopping @ Oxford. Jeg skjønner ikke hvorfor alle liker dette stedet så enormt godt. Det er greit nok i noen timer, men flere dager er alt for mye! (Utenom at de har Apple butikken der). På kvelden skulle vi spise på mongolsk restaurant, men en uteligger kunne fortelle reiselederen vår Vidar at dette stedet var under renovasjon. Vi endte opp på Spaghettihouse hvor jeg spiste Pasta Carbonara. Her drakk vi også Sambocca (obs: fare for skrivefeil). Dette er en shot som er satt fyr på og man skal drikke opp. Jeg sølte litt og flammen spredde seg utover bordet. Etterpå var det fest og baluba før det ble så dramatisk at noen tisset midt i Londons gater.. :P

Søndagen pøsregnet det da vi våknet. Frokost på Subway, som vanlig før Irlinn, Tove, Helene, Ardiana, Hyen, Line og jeg tok turen til Camden. Jeg elsker den plassen! Da vi skulle fly hjem var det mye tull med flyet og vi satt i det nesten en time før det lettet. Alle hadde stukket av.
Ankomst i Bergen midt på natta og Tove og jeg fikk sove på Clarion Hotell. Dette var verdens fineste hotell! Ingen hadde forstått meg om jeg prøvde å forklare.

Dagen i dag har gått til hjemreise fra Bergen. Det var deilig å ta buss igjen, høre norske stemmer og se norske penger. Selvfølgelig ingen god historie uten en trist slutt: Jeg finner ikke kameraledningen min og kan derfor ikke legge ut bilder enda. Jeg får lete videre eller kjøpe meg en ny, evt. kortleser.

Bilder fra hotellet i Bergen, hentet fra Internett. Ja, rommet vårt så slik ut.