mandag 9. januar 2012

Please meet "Unknown"

I dag ble baby nummer to født. Jeg spankulerte over til Apple Store og dro bankkortet på en femtentommers Macbook Pro med engelsk tastatur.

Som nyfødt baby klarer den seg strålende! Alle filer lagres minst fem ganger raskere enn tidligere og oppløsningen på skjermen er noe jeg ikke har opplevd maken til!

Det jeg reagerer mest på er multitouch, men det blir en vanesak. Jeg har bare hatt den i noen timer enda, og jeg merker at å jobbe med grafisk design blir en god del enklere med en maskin som er bygget for oppgaven og programvaren.

Debatten mellom 13" og 15" var stor, helt til jeg innså at jeg egentlig hadde mest lyst på større skjerm enn jeg har hatt før. Så her står de; Wallem og "Unknown", side om side fordi de er søsken. 

Det eneste jeg mangler er et navn til den nye macen. Wallem er mellomet/etternavnet til en venninne av meg, hennes heter Rosita, som er mitt mellomnavn. Derfor trenger jeg et fantastisk navn som klinger bra, og dere er invitert til å hjelpe meg!

I mellomtiden setter jeg meg selv i arbeid i iskalde Whalehouse, for i morgen er første skoledag etter jul! Ønsk meg lykke til?

10 kommentarer:

  1. du er en kommentar... men back to business; når blir det baby-shower?
    Mitt bidrag: big baby boy.

    SvarSlett
  2. Lucky you! Ny Mac = lykke. :)

    SvarSlett
  3. What, what, what? Skulle ikke du ha med norsk tastatur da?

    SvarSlett
  4. fy f altså! eg kjenne eg blir misunnelig! :p og eg trenge kje ny mac eingong!
    og lykke t med nytt semester :)

    SvarSlett
  5. Hahaha, godt å høre at du er så fornøyd da! :D Har ingen navneforslag egentlig, men lykke til med navnejakten!

    SvarSlett
  6. Joy! Gratulerer med ny mac! :D

    SvarSlett
  7. Takk for navneforslag og så videre! :D Dere er hyggelige!

    Ang. tastaturet så vil det koste meg 4000 kroner å ha norsk tastatur, så sparte heller de pengene + 3000 kr i studentrabatt i England. :D

    SvarSlett
  8. kjøpte du den 9. Januar og? kunne ikke være født på en bedre dag <3
    gratulere ! jeg elsker også min nye mac.. har bare et problem med den, kommer ikke inn på nettet mitt hjemme med den. Er merkelige saker det dere ! Kos deg, og lykke til med skole <3

    SvarSlett

Got something to say? Say it now or forever hold your peace.